بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Tangan yang menulis ini juga akan lebur satu hari nanti, ku mohon agar segala yang tidak elok itu dihapuskan. Seandainya tangan yang menulis ini akan membawa kamu ke neraka, maka tinggalkanlah~

.:contacts:.

Tumblr: Insomnia

Post 67 : Ajari aku!~

Bimillahirrohamanirrohim.


Dengan namaMu yaRabb, aku memulakakn tulisanku ini, dengan penuh kerendahan, ku memohon agar Kau memelihara tulisanku ini agar jauh dari fitnah dan segala maksiat. 
Amin~

Mau kongsi satu lirik yang membuatkan saya speecheles. Sangat menusuk kalbu, hingga hampir menitiskan air mata. Terdengar nasyid ni, lantas terus menggogle liriknya, hampir setengah jam menggoogle lirik, agak payah ye, alhmdulillah, akhirnya Allah izin juga jumpa.

Gambar Hiasan

 Nasyid ini asalannya, dari makmum buat para imam, dan bakal-bakal imam yang akan memimpin keluarga. Namun kerana aku tiada imam yang sah kini, mungkin juga tidak akan ada selamnya, aku lebih tujukan lirik ini buat diri dari suara sang mad'u. Dan juga buat murobbiku, dari ku si mad'u mu. Juga untuk kalian-kalian, juga sahibah-sahibahku, moga dapat bercinta denganku hingga ke syurga, dan dengan itu, ku pinta ajari aku...


♣═══¤۩۞۞۩¤═══♣


Ajari Aku..

Tentang Sunnah Nabiku..

Ajarilah tentang indahnya Ukhuwah..



Ceritakanlah..

Tentang Para Syuhada..

Dan Kemulian hidup dalam kesyahidan..



Mereka Para Pembela Agama..

Menjaga benteng-bentang kehormatan..

Yang telah merelakan jiwa raganya..

Walau dengan antrean panjang..



Menggadaikan diri demi cinta Tuhan…



Kau Generasi Sholahuddin Al-Ayubi..


Sadarkah dirimu tentang hakikat pribatul ukhuwah


Dan kau mujahidah Al-Khonsa di abad ini..


didiklah generasi penerus perjuangan para Nabi..



Beritakanlah tentang kegembiraan..

Dan Kebahagaiaan syuhada di medan juang..



Walau Jasad mereka telah tiada..

Gugur dalam membela kebenaran..

Namun mereka hidup dalam kedamaian..

Dengan limpahan kasih sayang Tuhan..



Adakah kau..

dengan azzam dalam usia yang tergenggam…

Untuk mewujudkan segala asa dan impian..



Adakah kau..

dengan sabar menghalau jiwa yang tenang..

menuju sebuah padang menanti syahid dambaan..



Mari Bersama..
goreskan cita tuk menjadi pembela agama..
Tanpa keraguan..
bahwa kematian adalah sebuah pembebasan..




Bintu ZulAziz- Tolong ajari aku!
17/5/2011 | 13 J'Akhir 1432

No comments: