بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Tangan yang menulis ini juga akan lebur satu hari nanti, ku mohon agar segala yang tidak elok itu dihapuskan. Seandainya tangan yang menulis ini akan membawa kamu ke neraka, maka tinggalkanlah~

.:contacts:.

Tumblr: Insomnia

Post 12

Begin with HIS name,

Salam'alayk 'ala ikhwah wa akhawah fi rahmatillah...

Hari ni, ana mau tulis sikit tentang facabook. Ha, ana tau, semua orang dah tau kan tentang facebook yang terkini, rasanya dah tersebar luas melalui email sahabat sahibah, melaluli mesej, melalui rangkaian-rangkaian myspace, friendster malahan, facebook sendiri. Apa yang anda tahu kini tentang facebook? Nak jawab, jawab la. Ana cuma nak cerita apa yang ana tau.

Pemilik Facebook

Facebook demiliki oleh seorang pemuda yang bernama Mark Zuckerberg. dia merupakan seorang mahasiswa Harvard yang berusia 24 tahun dan kini merupakan pemuda terkaya didunia, hasil jaringan yang dibuatnya. Walaupun belajar di Harvard, dan telah membuat Facebook, namun ternyata, Zuckerbeg belum menamatkan studinya, sehinggakan title sarjana pun belum disandangnya.


Apa kaitannya Mark Zuckerberg ini dengan israel?

Ini ana kongsikan sedikit maklumat, siapa sebenarnya Mark Zuckerberg.
Mark Zuckerbergmerupakan seorang yang berketurunan yahudi dan dia juga merupakan genius komputer sejak kecil lagi. Facebook dahulunya merupakan laman sesawang untuk Zuckerberg dan kawan-kawannya menghubungi antara satu sama lain. Disebabkan permintaan ramai, Zuckerberg telah meluaskan rangkaiannya dan kini Facebook telah menjangkau 240 juta. Sepanjang diuniversiti Harvard, Zuckerberg sangat aktif menjadi ahli kumpulan Alpha Epsilon (AEPi) iaitu pertubuhan Mahasiswa Yahudi yang kuat di Amerika Syarikat dan Kanada. Kaitannya dengan Israel ialah apabila ia dikatakan satu satunya pertubuhan persaudaraan di israel.Asas pertubuhannya ialah membina semangat kepimpinan dalam kalangan mahasiswa Yahudi sekali gus menjadi pemimpin bangsa mereka di masa akan datang yang benar-benar memahami idea,nilai dan etika yahudi.

Kebnyakan ahli facebook yangberagama islam, dan memperjuangkan islam seperti Cyber Jihad, arRahman, telah diband dan ditutup akaun mereka. Namun, tentera israel seperti Joel Leyden yang sering menyemarakkan semngat tentera-tenteranya semasa serangan ketas ghaza, dibiarkan begitu sahaja.

Bagaimana Facebook mendapatkan kuntungan?

Setiap klik kita diatas facebook, Zuckerberg akan mendapat $0.50 seterusnya disumbangkan kepada AEPinya dan seterusnya disalurkan kepada negara terlaknat tersebut. Bayangkan berapa ramai pemuda pemudi islam yang bermain dengan facebook ini selama hampir sejam dan jumlahnya akan menaik sebanyak $500. Cuba bayangkan, berapa banyak yang telah kita sumbangkan kepada mereka yang menggunakan duit tersebut membiayai peperangan dighazzah! Ruginya kita yang memboikot produk yahudi, sedangkan ada yang lebih banyak kita gunakan tanpa mengetahui faedah yang mereka dapat dan keburukan yang kita dapat.

So, amacam? tersenarai tak dalam golongan yang 'membunuh' saudara sendiri??

Apa lagi yang tersirat disebalik Facebook?

Ha, semua pun dah tau kan, yang bahawasanya, Facebook ni, telah dikondem israel. Macam mana ya? Agak-agak, antum semua ada tak letak info real antum. Tak kiralah,laman sesawang manapun, ada seorang kawan ana kata dulu 'ana tak pernah letak info real ana, nama ke ataupun apa pun tentang diri ana'. Ana pun agak pelik la, ada apa dengan info real. Rupanya, dari sini la CIA mengumpul data dari tiap individu didunia ni. Ia sebagai permudah cara bagi mereka. Alahamdulillah, ana pun tak da lah juga letak info real, hanya sebab tak nak orang kenal, tapi sekarang, kita mempunyai alasan yang lebih kukuh dan sebab yang lebih munasabah. So, ana nasihatkan, kapada sahabat sahibah, edit yang mana boleh edit, buang yang mana boleh buang. Lebih baik merawat daripada mengubat.

Ada apa lagi di Facebook? Gambar-gambar. Dulu ana terbaca distatus seorang sahibah difacebook, ana tak ingat sapa, apa pun, syukran jazilan, ini dia statusnya:

buat teman2 semua..'(ESPECIALLY PEREMPUAN)sesiapa yg tlh meletakkan gambar di fb,sila DELETE GAMBAR2 ANDA SEKARANG!!hal ini kerana israel laknatullah sdg scan body WANITA MUSLIMAH!!krn pangkalan data facebook adlh hak milik penuh ISRAEL LAKNATULLAH!!HEBAHKAN!!SAYANGI MARUAH KITA! wallahu 'Alam.

Faham kan? Israel sedang memerhati kita diFacebook. Ana pun pernah letakkan status ini di Facebook. Tapi agak sedikit kecewa apabila ada yang memandang enteng perkara tersebut, malah, ada yang membuang gambar-gambar tersebut, beberapa hari lepas tu,memasukkan semula. Ada pula, yang hanya men'hide'kan gambar-gambar tersebut. Ketahuilah, kita sedang diserang wabak keseronokan facebooking yang hanya menmbahkan keburukan. Dan apa yang ana tahu, kebanyakan pengguna facebook ni, adalah dari asia. Wallhu'Allam

Terbaca tulisan As-Syeikh Imam Hasan Albanna dar blog seorang akhawat, tentang Ibbaniyyah:

Perangilah Ibahiyyah :
Kebebasan yang mengghairahkan, kemewahan yang mempersona, membuang masa dan berpoya-poya di jalan-jalan raya, dalam perhimpunan-perhimpunan, tempat-tempat peranginan di musim panas dan di musim bunga kesemua ini telah diwasiatkan supaya ummat Islam meninggalkannya, malah Islam telah mewasiatkan mereka supaya bersifat menahan diri, serius, wibawa, sentiasa bersungguh-sungguh dan menjauhi perkara yang sia- sia.Allah suka perkara-perkara yang bernilai tinggi dan benci perkara yang siasia”.
Adalah menjadi kewajipan kepada ummat Islam mengorbankan tenaga dan usaha dalam lingkungan kekuasaan dan undang-undang untuk menghapuskan perkara-perkara seperti ini dengan tidak mengenal putus asa dan menyerah kalah.

Ya Allah, jauhkanlah kami dari perkara-perkara tersebut.. Apa pun, semuanya terletak ditangan kita, mahu buang facebook, berhenti menggunakan facebook, atau terus menggunakannya tanpa alasan yang jelas!

Ana pun ada akuan tersebut, jadi ana dalam kira nak membuang facebook ni, cuma tak dapat nak delete, dah banyak kali try, tak boleh juga. Kalau ada sesapa yang cekap dalam bab-bab ni, mohon pertolongan anda lah ye. kalau kamu ada sebarang pendapat pro dan kontra mengenai Facebook ni, sudi-sudi la share kat sini yer. Mana la tau dengan Facebook ni kita boleh guna untuk manipulate depa balik kan.

Untuk maklumat lebih lanjut, anda boleh baca dimajalah al-Islam:





Klik Image untuk tumbesaran yang lebih mantap!

Jum kita gunakan millatfacebook.com dan alwayh.com yang kita tahu, diperbuat untuk kaum muslim sebagai laman sesawang kita untuk 'keep intouch' dengan sahabat-sahabat kita yang lain.
Jika bukan kita yang akan menaikkan barangan islam siapa lagi???

Wallahu Ta3la 3Alam..

3 comments:

Pena Hikmah said...

emmm...btul2 sme postnye...mungkin amik dari sumber yg same :)

hakuna matata said...
This comment has been removed by the author.
hakuna matata said...

yup, mungkin jgak.. dari al-islam, dan bbrpa buah lman web :D