بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Tangan yang menulis ini juga akan lebur satu hari nanti, ku mohon agar segala yang tidak elok itu dihapuskan. Seandainya tangan yang menulis ini akan membawa kamu ke neraka, maka tinggalkanlah~

.:contacts:.

Tumblr: Insomnia

Post 4

Poem of Nature by selmanaksoy.

Berubah?

Assalamu'alaikum w.b.t. Hamdalah, seperti tajuk diatas, sebenarnya, ana nak cuba menerangkan, kepada sahabat yang kukasihi sekalian. Ramai yang tanya, kenapa ana buang segala akaun-akaun yang lama, seperti myspace, friendster, facebook, malahan, blog juga. Nombor hp juga, telah ana buang, ada yang tanya, 'sebab laki kacau ke?'. Sebab yang utama dan terutamanya, saya mahu mengubah cara hidup saya. Ubah kemana? Pastilah kepada yang lebih baik. Dahulu, hidup yang terlalu dikongkong nafsu, syaithan. Padahal hati menderita meminta iman dikuatkan. Lemah.. Lalu Allah tiupkan kembali semangat baru untuk melakukan perubahan.

"Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka" (Surah ar-Ra'du:11)

Ana terjumpa kata-kata ni

Dalam mengahadapi perubahan dan untuk menjadi manusia unggul ada satu jalan yang tidak boleh tidak harus kita lakukan, yaitu selalu memperbaiki diri terus-menerus.

Sejujurnya, saya takut, takut jika perubahan tidak dapat dilakukan terus menerus (istiqhamah).
Jadi,saya mohon kebaikan sahabat sekalian, doakan saya, sokong saya, sahabat, mohon anda melengkapkan diri ini, menegur tatkala ku tersilap, agar penghijrahan ini, dapatku lakukan dengan sempurna, dapatku sebatikan dalam hidup, dapat terus istiqhamah.

Wallahu 'Alam.

p/s: kepada teman-teman, khasnya sahibah sekelas: dengar ada yang marah-marah tak dapat call, afwan jiddan, coz ada yang tak tahu, maaf, andai perbuatanku ini, menyusahkan kalian. Moga Allah redha. Afwan kepada pengunjung blog, ayat yang lintang pukang~

6 comments:

Ansarullah92 said...

”Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu kerana sesungguhnya Engkaulah Maha Pemberi Kurnia.” (Surah Ali ‘Imran 3:8)

hakuna matata said...

Ansarullah92;

amin ya Allah.. Jazkallah..

Unknown said...

Salam..

Moga tsabat ukht! :)

hakuna matata said...

Ukh Tania;

w'salam, amin, insyaAllah, jzkillah ukht.. =)

Ana Syaafi said...

hmm...nti patutnya kekalkan blog nti yang dulu sbb blog nti tu akan tetap bermanfaat pada masa akan datang.

Selamat menjalani hidup yang "baru" :) semoga Allah redha..
hmm...jadi nti xde lagi myspace, friendster atau email yang terbarulah skang ni?

hakuna matata said...

Tak sangka ada lagi yang 'terjumpa' dengan blog ni :D
wallahu 'Alam, sbb terlalu bnyk kngan manis, xlupa jg pahit, so, padam jela.. =D

insyaAllah, jzkillah ukhti..
yup, smua tu ana dh buang, xda da.. :)