بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Tangan yang menulis ini juga akan lebur satu hari nanti, ku mohon agar segala yang tidak elok itu dihapuskan. Seandainya tangan yang menulis ini akan membawa kamu ke neraka, maka tinggalkanlah~

.:contacts:.

Tumblr: Insomnia

post88: Khas untuk awak :')




Buat awak yang sedang bersedih~

wahai awak yang baik,
dakwah ni adalah dakwah try n error
jangan takut salah, jangan takut nak buat salah.
dakwah ni kan seni.
kalau ada cara kita yang salah, kita cuba cara yang lain.
kalau nak banding dakwah Nabi-nabi kita, memang tak la kan?
mereka maksum.
dan tiap-tiap generasi mempunyai lain kelebihan dan lain cabaran.

awak, awak, jangan la sedih.
kita hidup tak sentiasa sempurna,
Dia je yang punya sifat sempurna tu.
biasa la kalau salah.
yang penting, jangan mengalah.

awak,
biarpun cara kita salah,
Allah kan masih menghitung apa yang kita lakukan,
Dia tak kejam, dan Dia Maha Penyayang,
pastinya, kerana sifat itulah Dia cepat sedarkan kita,
mungkin kita tak perasan,
keikhlasan itu juga sudah samar-samar dalam diri kita,
kerana itu, sukar benar untuk manusia menerimanya.

Allah~ pasti lembut benar cara Nabi kita,
hinggakan tanpa kata pun, sudah ramai manusia tertarik dengan baginda.
mungkin kita juga boleh pusingkan sikit cara kita,
biar orang lebih suka lihat cara dan sifat kita dari perkataan kita,
memang kita sepatutnya lebih banyakkan amal dari hanya bercakap, kan?
biarlah yang berlalu,
pusing kebelakang sebentar sahaja, buat belajar dari ibrahnya,
majulah kehadapan.

awak, kalau perlu, kita mula balik ye?
tak salah kan, jika kita bermula dari bawah?
mungkin bila kita mula berulang-ulang kali,
pasti kita akan rasa diri lebih mantap dari dulu.
jadi, kita tak terasa sakit jika tersilap,
yang kita tahu, Allah ada untuk kita.
dan pasti Dia tidak mengsia-siakan usaha kita.

Semakin maju kita kehadapan,
semakin hebat tarbiyah *ujian* yang Dia bagi,
maka, semakin tertingkat iman & taqwa itu tanpa kita sedari.

Moga terus melangkah ye awak! :')

buat diri saya juga yang sering kejatuhan.

_peristiwa itu amat bermakna,
bintu zulaziz,
NP.


3 comments:

INTAN NADZIRAH said...

walaupun post ni bukan untuk saya,tp saya nak bc jugak..hehe :)

hebat sungguh dakwah rasulullah kan?seninya sungguh halus~
kita manusia biasa,mungkin kalau peristiwa ini tidak berlaku,kita sama-sama tidak dapat ambil pengajaran dan tidak tahu di mana kedudukan kita.

intan pun banyak sangat belajar dari peristiwa ni.pandanglah segala Nya dari sudut positif,pasti jiwa akan tenang :)

teruskan membimbing intan ye.saya manusia biasa.baru mengenal erti tarbiyah dan perjuangan.jangan tinggalkan saya walaupun satu hari nanti saya buat satu kesilapan yang sangat besar :') hidup ni ujian dan kadang-kadang menakutkan.tapi kadang2 saya tak risau,sebab saya ada sahabat mcm awak ^^

love you zahrina <3
asiff 'ala kulli hal.teruskan perjalanan kita :)

syeraho said...

Allah kata, "tiada balasan kebaikan melainkan kebaikan"; surah ar-rahman. saya percaya itu. :) istikharah lah mnta ptunjuk hidup

hakuna matata said...

>intan:

ehhh, sapa kata bukan untuk intan, untuk semua la, intan pun kan pendakwah jgk! ;)

benar skali. banyak sgt psnan dan cra2 dkwh yg mrk tggalkan, kita je yg mls ambil kira, kan? =.=

insyaAllah, intan pun sme. kalau ada apa2, tgurlah ana, kita ni, rmainya malas sgt nak tgur, yg kita tahu, brsgka2. last2, rmai yg terasa. itu ksilapan trbesar kita. insyaAllah, walau apa pun jd, tgurlah, igtkan ana, sbb mnusia tu, mcm mna pun, tetap prlu ditgur, diigtkan.. lagi2 ana ni, yg slalu lupa.. =.=. Allah kata "Fazakkir inna fa'atiz zikra"

insyaAllah, ana pun syg sgt3 kat intan! moga syg smpai ke syurga ya! jgn prnah bcerai berai! asifah 'ala kulli hal, zahiran aw batilan! syukran bnyk2!
mg terus memacu intan! ^^

>syeraho:

insyaAllah syera, minta doanya slalu! syukran! ^_^