بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Tangan yang menulis ini juga akan lebur satu hari nanti, ku mohon agar segala yang tidak elok itu dihapuskan. Seandainya tangan yang menulis ini akan membawa kamu ke neraka, maka tinggalkanlah~

.:contacts:.

Tumblr: Insomnia

post17


Alhamdulillah,
Sahabat, terimakasih.
Terimakasih membenci diriku yang tidak sempurna akal dan sifat,
Kini, senarai pembencian terhadap diriku,
memanjang.. panjang sepanjangnya....
Dulu, beratus-ratus mereka yang mengatakan,
'ana uhibbuki fillah, i luv u, friend forever'
lisan berkata, tapi tidak dari hati.
Sahabat,
kamu temanku yang paling rapat,
dan kini, kau juga katakan benci,
dan saat ini juga,
aku harus menerima hakikat,
manusia yang hina, tidakkan layak disayangi manusia,
Allah tunjukkan itu, pada saat ini,
hanya Dia yang akan menyayangi kita, seada manapun kita.
Terimaksih menyedarkan aku.

cuma satu teman, aku mohon khilafku segera dimaafkan,
diriku terlalu lemah untuk semua ni.
Tidak tahu sepanjang mana hayatku.
Yang ku tahu, aku amat menyayangimu,
moga kau faham satu hari nanti.
Betullah kata orang,
kita betul-betul akan menghargai apabila dia tiada dipandangan mata.

Ya Allah, pembuka dan pengunci hatiku,
tunjukkanlah kasih sayangMu, saat ini...
bantu aku dalam pembinaan diri,
lemahnya diriku, Kau yang mmapu mengubahnya,
bantulah aku ya Rahman, ya Rahim..
Biarlah aku hina dipandangan manusia, di pandangan makhluqMu..
biarkanlah aku tiada dipandangan manusia,
daripada ada tidak bermakna..
tapi jangan Kau tinggalkan aku..
Pandanglah aku dengan kasih sayangMu.
Tiada yang mampu menerima kelemahan hambaMu ini,
hanya Kau, pencipta hatiku yang kadang kuat dan kadang lemah..
Hanya Kau, pencipta jiwaku yang terhina.

ya Allah, jangan jadikan air mata ini, bukan air mata kesedihan, bukan kekecewaan,
Tapi jadikanlah ia airmata ini sebagai penhubung hati antara Kau dan aku...

memory that never forget. Serahkan jiwaku hanya padaMu.

No comments: